23 Απριλίου 2014

Πρόωρα γονείς (δε σίκουελ)

Στις Ψηφιακές Γειτονιές, μας ρώτησε ένας ομιλητής – ο Κώστας Βογιατζής νομίζω – πόσοι από εμάς ήταν έτοιμοι να γίνουν γονείς. Σήκωσα το χεράκι μου όλο σιγουριά, μαζί με ελάχιστες άλλες. Φυσικά και ήμουν έτοιμη. Το ήθελα πολύ. Είχα κάνει εικόνα όλες τις πρώτες στιγμές με το μωρό. Το περίμενα καιρό. Είχα καταλήξει στο ότι τίποτε δεν έχει τόση σημασία όση το να δίνεις ζωή σε έναν άνθρωπο και να τον μεγαλώνεις. Τίποτε δεν θα μπορούσε να προσφέρει μεγαλύτερη χαρά. Τίποτε δεν θα ήταν πιο δύσκολο και μεγαλειώδες μαζί. Ήμουν πανέτοιμη.

Πανέτοιμη για τα πάντα εκτός από αυτό που μου συνέβη. Αλλά έτσι γίνεται συνήθως. Και γι’ αυτό ποτέ δεν είμαστε έτοιμοι για αυτό που μας συμβαίνει τελικά. Βέβαια το να περιμένεις την απόλυτη χαρά και να ζεις την απόλυτη αγωνία, ίσως είναι λίγο πιο ζόρικο από άλλες αναπάντεχες καταστάσεις. Γι’ αυτό και πάντα θα ζητάω ψυχολογική υποστήριξη για τους γονείς που έζησαν την προωρότητα.

Αλλά επειδή το να ζητάς δεν πετυχαίνει απαραιτήτως, αποφάσισα να κάνω μόνη μου έστω και λίγα από αυτά που ονειρεύομαι. Να κάνω την αρχή, ελπίζοντας ότι θα βρεθεί κάποιος που θέλει να συμπορευτεί, να το συνεχίσει και κυρίως να το κάνει καλύτερα. Γι’ αυτό, μετά την πρώτη ομαδική συνάντηση για Πρόωρα Γονείς, με τον Πάτροκλο Παπαδάκη (εντυπώσεις εδώ), λέω να περάσουμε στη δεύτερη, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αυτή τη φορά. Μαζί μας θα είναι η Χριστιάνα Γερμανού και η Έλλη Γιαννοπούλου, ψυχολόγοι με εμπειρία σε θέματα μητρότητας και οι δύο, τις οποίες θα σας συστήσω εν τάχει.

Η Χριστιάνα είναι η χαρά της ζωής. Το ακριβώς αντίθετο από αυτό που λέμε «τοξικός άνθρωπος». Στο γραφείο της, στον Παράδεισο Αμαρουσίου, στο οποίο θα μας υποδεχτεί στις 3 Μαΐου, βλέπει μεμονωμένα άτομα, ζευγάρια και ομάδες, ενώ τον τελευταίο καιρό – καθότι μαμά και η ίδια – διοργανώνει σεμινάρια για γονείς. Το σημαντικότερο όμως κατά τη γνώμη μου είναι ότι έχει δουλέψει σε μεγάλη μονάδα υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, στηρίζοντας γυναίκες και ζευγάρια που βιώνουν την ψυχοφθόρα διαδικασία της εξωσωματικής. Η Έλλη προσφέρθηκε μόνη της, χωρίς να γνωριζόμαστε καν, στέλνοντάς μου διαδικτυακό μήνυμα. Έχει εξειδίκευση στην ψυχολογία παιδιών και εφήβων με αναπτυξιακές διαταραχές και – το κυριότερο – έχει δουλέψει πολύ με γονείς των οποίων τα παιδιά αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα. Εδώ και 10 χρόνια είναι επιστημονική συνεργάτις της 3ης Παιδιατρικής Κλινικής Α.Π.Θ. και θα μας περιμένει στο γραφείο της στη Θεσσαλονίκη στις 10 Μαΐου.

Εγώ πάλι περιμένω τις συμμετοχές σας είτε εδώ στο μπλογκ, είτε σε προσωπικό μήνυμα στη σελίδα του 31ebdomades στο facebook, είτε στο μέιλ μου ksokou@gmail.com. Σας θυμίζω ότι η συμμετοχή είναι εντελώς δωρεάν και ότι η πρόσκληση είναι ανοιχτή σε όλους τους γονείς που έζησαν ή ζουν τώρα την εμπειρία της προωρότητας. Αν θέλουν να έρθουν και κάποιοι συγγενείς για να κατανοήσουν τι συμβαίνει στους γονείς και πώς μπορούν να βοηθήσουν, είναι ευπρόσδεκτοι.

Αλλά όσο θα περιμένω επιτρέψτε μου να ονειρεύομαι. Ότι μέσα σε κάθε εντατική υπάρχουν ψυχολόγοι και ψυχίατροι στους οποίους μπορείς να απευθυνθείς ανά πάσα στιγμή. Αλλά και πως μετά, με το μωρό στο σπίτι, μπορείς να διατηρήσεις επικοινωνία μαζί τους. Και αυτοί παράλληλα – λέει - επικοινωνούν και με τους νεογνολόγους… Ότι γίνονται μηνιαίες συναντήσεις για πρόωρα γονείς και ότι μοιράζονται την εμπειρία τους και βοηθιούνται. Ονειρεύομαι πολλά και διάφορα κατά καιρούς και μερικές φορές αισθάνομαι ότι μπορώ να αγγίξω κάτι από τα όνειρά μου.


Save the dates!

Αθήνα: Σάββατο 3 Μαΐου, στις 12, στο γραφείο της Χριστιάνας Γερμανού, Αμαρουσίου – Χαλανδρίου 98, Παράδεισος Αμαρουσίου.

Θεσσαλονίκη: Σάββατο 10 Μαΐου, στις 12, στο γραφείο της Έλλης Γιαννοπούλου λεωφ. Καραμανλή 54, περιοχή Ιπποκράτειο.


Υ.Γ. Μόλις πριν από λίγο ένας συνάδελφος: «Το είπα στην κουμπάρα μου, αλλά δεν θέλει. Δεν μπορεί να ανασύρει μνήμες λέει, ίσως του χρόνου της το ξαναπώ». Να μην της το ξαναπείς Θ. Να την αφήσεις στην ησυχία της.
Υ.Γ. 2 Η δράση διοργανώνεται με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Θεραπευτικής Αγκαλιάς Καγκουρό στις 15 Μαΐου. 


7 σχόλια:

  1. Πολύ θα ήθελα να είμαι μαζί σας και ελπίζω να τα καταφέρω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ θα ήθελα να παρακολουθήσω την συνάντηση αυτή.Δυστυχώς ζώ επαρχία και είναι ιδιαίτερα δύσκολο για μένα να ανέβω Αθήνα καθημερινή! Γέννησα τα δίδυμα στις 32 εβδομάδες κύησης. Θεωρώ ότι ήταν η χειρότερη εμπειρία που βίωσα με τα παιδιά να παραμένουν στην εντατική επι 22 ολόκληρες μέρες.Ήταν δυσκολότερα και από την ίδια τη διαδικασία της εξωσωματικής . Έγινα μάρτυρας καταστάσεων και γεγονότων που με αλλαξαν, με πόνεσαν και δε μπορώ να βγάλω από μέσα μου. Εύχομαι οι συναντήσεις να αυξηθούν στο μέλλον και να μου δοθεί η ευκαιρία να παρακολουθήσω κάποια απο αυτές. Καλή συνέχεια στο έργο σας!!!! Βίκυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και μάλλον δεν μένεις ούτε κοντά στη Θεσσαλονίκη, ε; (η συνάντηση εκεί είναι το επόμενο Σάββατο). Κατανοώ το θέμα της απόστασης όχι μόνο για τις δικές μας συναντήσεις, αλλά και όσον αφορά την παρακολούθηση των παιδιών σου. Γι' αυτό και προτίμησα τα Σάββατα. Ελπίζω να τα καταφέρεις κάποια άλλη φορά. Αν μέχρι τότε, θες να μοιραστείς την ιστορία σου, εδώ είμαστε. Να χαίρεσαι πάντα τους ήρωές σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεσμεύομαι ότι θα το κάνω πολύ σύντομα.....θα σας καταγράψω τη δική μου ιστορία. Μένω Σπάρτη όχι πολύ μακριά απο Αθήνα....απλά οι επαγγελματικές μου υποχρεώσεις με κρατούν δέσμια μέχρι και αργά το Σάββατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ανώνυμος8/10/14 14:04

    Θα ξανακάνετε συνάντηση στη Θεσσαλονίκη? Πολύ θα ήθελα να συναντήσω και να μοιραστώ εμπειρίες με άλλες μητέρες! Κατερίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα, θα σου πω ακριβώς τι συμβαίνει και θα ήθελα πραγματικά τη γνώμη σου. Τις συναντήσεις αυτές τις διοργανώνω μόνη μου, με δικά μου έξοδα (ζω στην Αθήνα) και με την ευγενή καλοσύνη του ψυχολόγου που προσφέρει ένα πρωινό για να τις φιλοξενήσει δωρεάν. Για να συνεχίσουν να πραγματοποιούνται πρέπει να εξασφαλίσουμε την προσέλευση, γιατί δεν έχει νόημα να έρχονται 2 γονείς. Επίσης, πρέπει να βρεθεί ένας άνθρωπος να αναλάβει τη διοργάνωσή τους σε συνεργασία με το 31εβδομάδες, διότι μου είναι εξαιρετικά δύσκολο να αφήνω το παιδί για να ταξιδεύω στη Θεσσαλονίκη ένα σ-κ που έχω για να το δω. Χρειάζομαι πραγματικά τη βοήθειά σας εκεί πάνω στη Θεσσαλονίκη. Αναμένω τα σχόλιά σου.

      Διαγραφή